PAOLINO un scito do belin!
Giuseppe Marzari

Dònna '900  
Inte questo dòppo goæra a dònna a l'a fæto di passi giganteschi: a côre, a zêuga, a xêua, a vôta, a fùmma... Insomma a sa fâ de tutto... fêua che da mangiâ!
Poveri mariti moderni, cöse ghe tocca colâ: bròddo de daddi, reginette co-e êuve, pasta mâcheutta co-o bitîro, frîtæ d'ardiciòcche co-e spinn-e, spinàsci co-a tæra, cöi co-e lumasse, radicion co-a cicuta, patatte co-o nàscio, e via di seguito...
Provæve un pö a dî a 'na figgia Novecento ch'a ve fasse i raieu: ve fæ tanto rîe che neghæ!
Pe fâ o tocco a piggia 'na scàtoa de conserva e a-a caccia inta casòula insemme a l'arviscàtoe, pöi a ghe mette: caròtoa, çiòula, çelòu e romanin sensa tritolâli e a làscia chêuxe tanto pe scin ch'o no sa de dentifricio (sci perché ògni vòtta ch'a l'asazza a va a lavâse i denti pe no avéi in bocca o gusto do tocco). E mentre che in sciô fêugo brûxa tutto, anche a casòula, lê a prepare o pin pe-i raieu: prescinseua, êuve, marsalla, gesso, pan gratòu, seréuia, polegrinn-a, êuio minerâle e DDT... Sensa contâ che inta pugnatta a gh'à za caciòu 'na galinn-a co-e ciumme, o gôscio pin de brenno, sanpe, pelisoìn, e un tòcco de polâ...
E pöi a se mette a inpastâ... e qui comincia il capolavoro.
A l'incomensa con dôe magnæ de fænn-a e un cugiâ d'ægoa, ma scicomme a l'é tròppo dûa a gh'azonze un gòtto d'ægoa; pöi a vêgne tròppo mòlla e a gh'azonze quattro magnæ de fænn-a; alôa a vêgne tròppo dûa e a gh'azonze torna 'na copetta d'ægoa, ma, azonzéndoghe l'ægoa a vêgne mòlla e zu éutto magnæ de fænn-a... e a continoa pe mêza giornâ a azonze ægoa e fænn-a, fænn-a e ægoa, pe scin che in sciâ töa in cuxinn-a ghe vêgne un malòcco ciù èrto che o monte de Pòrtofin visto da ponente.
E alôa, invece d'andâ a câza, ve convêgne anâvene a mangiâ alla trattoria Marcello, da Santa Zita, dove si possono trovare tutte le specialità genovesi.
Donna '900  
In questo dopo guerra la donna ha fatto dei passi giganteschi: corre, gioca, vola, vota, fuma... Insomma sa fare di tutto... fuori che da mangiare!
Poveri mariti moderni, cosa gli tocca ingoiare: brodo di dadi, reginette con le uova, pasta malcotta col burro, frittate di carciofi con le spine, spinaci con la terra, cavoli con le lumache, cicoria con la cicuta, patate coi germogli e via di seguito...
Provate un po' a dire a una donzella Novecento che vi faccia i ravioli: vi fate tanto ridere che morite!
Per fare il sugo prende una scatola di conserva e la butta nella casseruola insieme all'apriscatole, poi ci mette: carota, cipolla, sedano e rosmarino senza tritarli e lascia cuocere tanto finché non sa di dentifricio (si perché ogni volta che l'assaggia va a lavarsi i denti per non avere in bocca il gusto del sugo). E mentre che sul fuoco brucia tutto, anche la casseruola, lei prepara il ripieno per i ravioli: cagliata, uova, marsala, gesso, pan gratato, segatura, candeggina, olio minerale e DDT... Senza contare che nella pentola c'ha già buttato una gallina con le piume, il gozzo pieno di crusca, zampe, pidocchi, e un pezzo di pollaio...
E poi si mette a impastare... e qui comincia il capolavoro.
Incomincia con due manciate di farina e un cucchiaio d'acqua, ma siccome è troppo dura ci aggiunge un bicchiere d'acqua; poi viene troppo molla e ci aggiunge quattro manciate di farina; allora viene troppo dura e ci aggiunge di nuovo una tazza d'acqua, ma, aggiungendoci l'acqua viene molla e giù otto manciate di farina... e continua per mezza giornata ad aggiungere acqua e farina, farina e acqua, finché sul tavolo in cucina ci viene un grumo più alto del monte di Portofino visto da ponente.
E allora, invece di andare a casa, vi conviene andarvene a mangiare alla trattoria Marcello, da Santa Zita, dove si possono trovare tutte le specialità genovesi.
 
quello in corsivo non è genovese.

Tweet

Se qualcuno reclama diritti di copyright, può scrivermi;  nel caso provvederò alla rimozione.
Materiale tratto in parte dal sito Zeneize di Conrad Monpetit
<< torna indietro

 Indice Cantanti 
HOMEPAGE CULTURA E TRADIZIONI GENOVESE