PAOLINO un scito do belin!
Giuseppe Marzari

Dònne e colôri  
Secondo mi da-i colôri di cavelli da dònna,
ciù ò mêno, se peu indovinane o caratere.

A dònna bionda, novantenêuve in sce çento, a l'à un tenperamento fréido (quand'a no l'à câdo), a s'ascòrda façilmente qualonque apontamento, a l'é pontoâle sôlo quande a sa che ghe pòrtan di regalli: inte quell'òcaxoin a ve crêuve de conplimenti... a l'indoman però a no sa manco ciù chi séi. A no peu vedde o fêugo açéiso, ghe piâxe e ghiacciate, e s'a l'é spozâ a l'òbliga o màio a béive 'na camamilla pe-i nervi. E questo sciù per zu pe tutte e dònne bionde.

A dònna néigra... goâi chi ghe capita sotta: a v'incanta, a v'agoanta, a ve tîa, a ve mòlla, a ve stròscia, a ve strascinn-a, a ve spremme, a ve streppa i cavelli, a ve granfigna, a ve marmélla, a v'aronsa, a v'incéndia, a v'inbræga... e pöi a ve ne da 'na patta li. E quello significa ch'a ve veu ben, perché primma che a mandæ vîa viâtri, a se ne va da lê. Meschin, meschin quel'òmmo ch'o l'aresta sogiogòu da-o fàscino de 'na dònna néigra! L'unica cösa, quande vedéi 'na dònna néigra ch'a ve fissa, caciæ i éuggi in tæra (però stæ atenti a no montâghe adòsso!).

A dònna castàgna, invece, a l'à l'anima sensitiva, a l'é tutta sentimento, a cêde sôlo mediante 'na corte spiêtâ. L'òmmo ch'o gh'é inamoòu o dêve faghelo capî pe mézzo de 'n'âtra seu amîga. Quando a vedde o dêve fâghe un sorriso "formato tessera", o dêve salutâla sette vòtte a-o giorno, scrîvighe atraverso un giornâle ilustròu, mandâghe di massi de fiôri mantegnindose in incògnito, aspêtâla inutilmente a l'apontamento pe de mêze giornæ... insomma, fâ diverse svariate brutte figûe pe pöi riêscî a portâla in municipio e no quêtâ ciù pe scinché o scanpa...

A dònna rossa invece a l'é sangoinaria, a preferisce l'amô di maxelæ, a mangia berödi, a piggia lanpo vixin a-o fêugo, a raxonn-a comme i tricche-tracche, a parte comme i fûgai co-a canetta, e o seu amô o l'é comme la fiamma che avampa, distrugge, divora, ma dura un'ora.

E questo, naturalmente, si riferisce ai colori naturali.
Pe quanto riguarda le tinte di moda, invece,
consultare l'enciclopedia "Marciatori" alla parola "tacchi a spillo".
Donne e colori  
Secondo me dai colori dei capelli della donna,
più o meno, si può indovinarne il carattere.

La donna bionda novantanove su cento ha un temperamento freddo (quando non ha caldo), si dimentica facilmente qualunque appuntamento, è puntuale solo quando sa che le portano dei regali: in quelle occasioni vi copre di complimenti... l'indomani però non sa neanche più chi siete. Non può vedere il fuoco acceso, le piace le ghiacciate, e se è sposata obbliga il marito a bere una camomilla per i nervi. E questo suppergiù per tutte le donne bionde.

La donna nera... guai chi le capita sotto: vi incanta, vi agguanta, vi tira, vi molla, vi sconquassa, vi trascina, vi spreme, vi strappa i capelli,  vi graffia,  vi truffa,  vi spinge,  vi incendia,  vi ubriaca...  e poi  ve ne da una patta li. E quello significa che vi vuole bene, perché prima che la mandiate via voi se ne va da sola.  Meschino, meschino quell'uomo che rimane soggiogato dal fascino di una donna nera! L'unica cosa, quando vedete una donna nera che vi fissa, buttate gli occhi in terra (però state attenti a non salirci sopra!).

La donna castana, invece, ha l'anima sensitiva, è tutta sentimento, cede solo mediante una corte spietata. L'uomo che ne è innamorato deve farcelo capire per mezzo di un'altra sua amica. Quando la vede deve farle un sorriso "formato tessera", deve salutarla sette volte al giorno, scriverle attraverso un giornale illustrato, mandarle dei mazzi di fiori mantenendosi in incognito, aspettarla inutilmente all'appuntamento per delle mezze giornate... insomma, fare diverse svariate brutte figure per poi riuscire a portarla in municipio e non quetare più sinché campa...

La donna rossa invece è sanguinaria, preferisce l'amore dei macellai, mangia sanguinacci, prende lampo vicino al fuoco, ragiona come i salterelli, parte come i razzi con la cannuccia, e il suo amore è come la fiamma che avampa, distrugge, divora, ma dura un'ora.

E questo, naturalmente, si riferisce ai colori naturali.
Pe quanto riguarda le tinte di moda, invece,
consultare l'enciclopedia "Marciatori" alla parola "tacchi a spillo".
 

quello in corsivo non è genovese.
È stata scritta da Luigi Anselmi

Leggi un'altra versione
e un'altra ancora

Tweet

Se qualcuno reclama diritti di copyright, può scrivermi;  nel caso provvederò alla rimozione.
Materiale tratto in parte dal sito Zeneize di Conrad Monpetit
<< torna indietro

 Indice Cantanti 
HOMEPAGE CULTURA E TRADIZIONI GENOVESE